Tein Ellille samasta kankaasta kesämekon! Kaava sama, kun mun paidan, eli Ottobre 2/13! Otin vaan molemmilta taitteilta n. 4 cm pois ja lisäsin helmaan pituutta 10 cm! ;)
tiistai 19. maaliskuuta 2013
Kankaan värjäystä
Tässä tulokset: tykkään! :)
Ylempi trikoota Eurokankaasta, alempi varmaan jotain puuvillapellavaa, jota olen saanut!
Facebookin ompeluryhmässä kyselin, mitä tekisin tuosta trikoosta, siellä tuli idea värjäykseen! Muistin, että mulla pari Nitorin värjäyspakettia on kaapissa! En ole muuten ennen pesukoneessa värjännyt! Pesukoneeseen vaan kankaat, väripussi ja suolaa 10 rkl! Laiton 90-asteen pesuohjelman päälle ja helppoa on!
Ylempi trikoota Eurokankaasta, alempi varmaan jotain puuvillapellavaa, jota olen saanut!
Facebookin ompeluryhmässä kyselin, mitä tekisin tuosta trikoosta, siellä tuli idea värjäykseen! Muistin, että mulla pari Nitorin värjäyspakettia on kaapissa! En ole muuten ennen pesukoneessa värjännyt! Pesukoneeseen vaan kankaat, väripussi ja suolaa 10 rkl! Laiton 90-asteen pesuohjelman päälle ja helppoa on!
sunnuntai 17. maaliskuuta 2013
Kevättakki
Vihdoinkin sain tämän takin tehtyä! Kankaan ostin Eurokankaasta varmaan 5-6 vuotta sitten! Vuori on kirppikseltä! Nyt oli Saumanvara Fb-ryhmässä maaliskuun haasteena ommella kevättakki, joten valmista tuli! :D
Ripustuslenkki valmisnauhasta ja vetoketjukin löytyi ompelutarvikevarastosta! :D Koko 38!
Ripustuslenkki valmisnauhasta ja vetoketjukin löytyi ompelutarvikevarastosta! :D Koko 38!
Kesähame
Leikkasin vahingossa yhdet liikakappaleet, kun tein tytön hametta! Siitä se idea sitten jatkui ja lisäsin oranssia...
Nää, ei nyt sovi yhteen, mutta anti mennä! Tasku on tietty tarpeellinen puhelimelle ja avaimille! ;) Kankaat kangashamstereista, Triteksiltä ja Koivulta!
Nää, ei nyt sovi yhteen, mutta anti mennä! Tasku on tietty tarpeellinen puhelimelle ja avaimille! ;) Kankaat kangashamstereista, Triteksiltä ja Koivulta!
Kesäpaita
Meidän Tampereen alueen FB-ryhmässä oli haaste: laita kankaan kuva, josta et keksi ommeltavaa! Sit muut ehdotteli ja ekana toteutin paidan uusimman Ottobren 2/13 ohjeella! :D Tuli idea, että tähän haluan laittaa frillan johonkin, lisäsin sitten tohon kaula-aukkoon...
Koko 38. Tästä tuli kiva ja varmasti pääsee kaava uudestaankin ompeluun! ;) Kankaan olen ostanut kangashamstereista ja se on maksanut varmaan 1-2 Euroa.
Koko 38. Tästä tuli kiva ja varmasti pääsee kaava uudestaankin ompeluun! ;) Kankaan olen ostanut kangashamstereista ja se on maksanut varmaan 1-2 Euroa.
Sovituskuva lisätty! Hyvä on, tosin kauluksen ompelin vielä tänään uudestaan, kun jäi liian löysäksi ensin...
perjantai 15. maaliskuuta 2013
T-paita
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)